Met de vorige versies zijn er een aantal essentiƫle veranderingen ondergaan.
1. In plaats van met twee buizen en een tegengewicht te werken hebben we besloten om te werken met een enkele buis die het profiel zal volgen, we zorgen voor een verhoging van de ruimte waar de staaf ziet, zodoende de staaf minder ruimte heeft om schuin te trekken, daarvoor zorgen we voor een verandering aan de constructie van het volgsysteem.
2. Doordat we door de draaiing de onderbrug ook lieten bewegen, moesten we hiervoor een oplossing bedenken. Hiervoor hebben we een verandering aangebracht aan de zijplaten, die hebben nu een uitsteeksel, waardoor we een simpel uitgelaserd borgplaatje kunnen steken, aan dat plaatje bevestigen we een wiel, waardoor de axiale kracht van de onderbrug wordt tegengehouden.Op deze manier kunnen we de machine vloeiend in gang steken
Eerst maakten we een eenvoudige, lompe toren waartegen het wieltje zou rijden.
Enkele foto's van de finale maquette:
Presentatie-filmpje van het werkend prototype - VERSIE 5.0
ENKELE VORMEN
In bovenstaand filmpje kan u een van de test-draaien zien. met dit resultaat konden we de machine verfijnen.
het assemblageproces in een montageschema:


Geen opmerkingen:
Een reactie posten